DKK (kr)
  • English (US)
  • Svenska
  • Français
  • Nederlands
  • Vlaams
  • Deutsch
  • Suomi
  • Português
  • Norsk
  • English (UK)
  • Deutsch (AT)
  • Deutsch (CH)
  • Dansk
  • Polski
  • Italiano
  • Español
    • Kundebedømmelser 6.7 / 10
  • Online biludlejning siden 2005
Har du brug for hjælp?
+49 89 54195558015
Åbningstider

FAQs

På denne side kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål.

Min booking/reservation

Hvornår bliver min reservation bekræftet? Din booking vil blive bekræftet inden for 48 timer. Hvis du ikke modtager en bekræftelse, skal du tjekke om dit spamfilter har registreret bekræftelsesmailen som uønsket. Jeg har ikke modtaget en bekræftelse. Hvad skal jeg gøre? Kontakt os venligst, hvis du ikke har modtaget din bekræftelse. Sørg for at tjekke dit spamfilter for at se, om bekræftelsesmailen er blevet markeret som uønsket. Hvordan kan jeg ændre eller annullere min reservation? Du kan kontakte os via vores kontaktformular. Hvis ændring eller annullering er med kort varsel (inden for 48 timer), beder vi dig at kontakte os på telefon. Koster det noget, hvis jeg ændrer eller annullerer min reservation?
Der opkræves ingen administrationsgebyrer i tilfælde af eventuelle ændringer eller aflysninger før begyndelsen af udlejningsperioden. Du vil altid få refusion, hvis du annullerer din reservation op til 48 timer før begyndelsen af udlejningsperioden. EasyTerra tager sig af alle ændringer og aflysninger, så du behøver ikke kontakte biludlejningsfirmaet. Andre ændringer, såsom forkortelse eller forlængelse af lejeperioden, vil naturligvis påvirke prisen for din reservation.
Må jeg foretage en reservation for en anden? Ja, men vær opmærksom på, at den person, der henter lejebilen, skal fremvise sit eget kreditkort, og dette kreditkort skal bruges til at betale depositum for at modtage lejebilen. Hvilke betalingsmuligheder har jeg? Du kan kun betale med kreditkort. Når du afhenter din lejebil, skal du være i stand til at fremvise et internationalt kreditkort, da EasyTerra reserverer depositummet på dit kort som sikkerhed. Visa/Dankort regnes for et debetkort i udlandet og kan derfor ikke benyttes til at reservere depositummet. Det er ikke tilladt at benytte et kreditkort tilhørende en anden person end den, der lejer bilen. Jeg har udfyldt en forkert e-mail adresse under min reservation. Hvad skal jeg gøre? Du bedes kontakte os gennem vores kontaktformular eller via vores telefonnummer. Sørg venligst for at oplyse dit vouchernummer. Hvad står "Nul Bekymringer" for? Det er ikke altid let at finde den perfekte udlejningsbil og et pålideligt biludlejningsfirma der ikke har ingen skjulte omkostninger. Det kan samtidig være svært at gennemskue, om man er ordentligt dækket ind gennem sin forsikring.

Derfor har EasyTerra udviklet en "Nul bekymringer"-pakke. Dette prædikat angiver, om udlejningsbilen opfylder følgende krav: Ubegrænset kilometerantal, ingen selvrisiko (eller dækning af selvsamme), billig brændstofafregning og et udlejningsfirma med gode kundebedømmelser. Det gør det nemmere for dig at finde en passende bil.

Afhentning, brug og aflevering af min lejebil

Hvad skal jeg have med når jeg afhenter min lejebil? Du skal altid aflevere din reservationsvoucher, når du afhenter din lejebil. Voucheren indeholder specifikke informationer om den lejebile, du har reserveret, såvel som pris og andre oplysninger. Efter reservationen vil du modtage din reservationsvoucher via e-mail. Derudover skal du underskrive en lejeaftale på stedet, når du afhenter din lejebil.

Udover voucheren, skal du også medbringe dit pas, kørekort og kreditkort (Visa/Dankort er et debetkort og accepteres ikke). Hvis dit kørekort ikke kan læses af udlejningsfirmaet (for eksempel kinesisk), så vil du også skulle medbringe et internationalt kørekort. Kun dit originale pas og kørekort er gyldige, så medbring venligst ingen fotokopier.
Kan jeg krydse grænsen til et andet land med min lejebil? I mange tilfælde er det ikke et problem, men nogle gange er det ikke tilladt. Oplys derfor venligst de lande, du ønsker at rejse til, når du booker din lejebil. Bookingen vil blive tjekket for at se, i hvilke lande det er tilladt. Nogle gange er der behov for at skaffe særlige dokumenter for at køre over grænser. Kontakt os venligst på telefon, inden du foretager reservationen, hvis du har spørgsmål til dette. Er det garanteret, at jeg vil få udleveret den bestilte bilmodel? Hvis den valgte bilmodel er ikke tilgængelig, vil du modtage en tilsvarende model. Vi garanterer bilkategorien, men vi kan ikke altid garantere bilmærke og/eller bilmodel. Kan lejebilen blive afleveret et andet sted, for eksempel på mit hotel? I nogle tilfælde er det muligt at aflevere din lejebil et andet sted end. I visse tilfælde pålægges et ekstra gebyr for dette. Kontakt os venligst for mere information. Hvor stort et depositum betaler jeg, når jeg afhenter min lejebil? Størrelsen på dit depositum afhænger af de nærmere detaljer gældende for netop din booking og valgte udlejer. Minimumsomkostningerne til dit depositum består af følgende poster: selvrisiko, brændstofudgifter, moms samt eventuelle tillægsudgifter (f.eks. GPS, autostole osv.). Du oplyses om det præcise beløb, når du henter bilen. Beløbet betales med kreditkort lokalt på stedet. Kan jeg afhente eller aflevere min lejebil tidligt om morgenen eller sent om aftenen? Aflevering af bilen uden for åbningstiden er normalt ikke et problem. De fleste biludlejningsfirmaer har en særlig nøgleboks til aflevering af nøglerne. Der skal sendes en særlig anmodning til biludlejningsfirmaet for at afhente din bil uden for åbningstiden. Nogle gange pålægges et ekstra gebyr. Kan jeg aflevere min lejebil på en tidligere dato end angivet på min reservation? Du kan aflevere din lejebil tidligere end angivet i din reservation,men vi kan ikke refundere dig for de ubrugte dage. Hvor finder jeg de nøjagtige afhentnings- og afleveringssteder? Informationen står på din reservation og på voucheren, som du vil modtage fra os. Med hensyn til udlejningsfirmaer i lufthavnen, som kan være svære at finde frem til, står der ofte yderligere vejledning på voucheren. Hvor meget koster et envejsgebyr? Envejsgebyret kan variere fra sted til sted og fra udlejningsfirma til udlejningsfirma. Summen vil blive vist på reservationsformularen, når du vælger en bil fra listen. Kan jeg benytte et udenlandsk kørekort til at booke en lejebil? Hvis dit kørekort kan ikke læses af udlejningsfirmaet (for eksempel hvis det står på kinesisk), skal du også medbringe et internationalt kørekort, som er en oversættelse af dit eget kørekort.

Yderligere valg og muligheder

Kan jeg leje en GPS med min lejebil? Det er ofte muligt at leje en GPS. I det tilfælde skal du angive det som ønsket tilvalg , når du foretager en reservation. Vi vil give dig et overslag over udgifterne. De nøjagtige omkostninger ved tilvalg af GPS eller andet ekstraudstyr beregnes ved afhentningsstedet og skal betales med kreditkort. Hvad er omkostningerne for en ekstra fører? Priserne for en ekstra fører varierer fra sted til sted. I nogle tilfælde er det gratis, i andre tilfælde vil du blive opkrævet et par euro per dag. Kan jeg leje en autostol til mit barn sammen med lejebilen? Det er ofte muligt at leje en autostol til dit barn.Ønsker du at leje autostol og/eller andet ekstraudstyr til lejebilen, så angiv venligst dette, når du foretager en reservation, så vil vi give dig et overslag over udgifterne. De nøjagtige omkostninger beregnes ved afhentningsstedet ud fra dine samlede tilvalg af ekstraudstyr og skal betales med kreditkort. Kan jeg leje vinterdæk, skiholder eller snekæder med min lejebil? Muligt hos visse forhandlere. Angiv venligst dine ønsker til vinterdæk, skiholder, snekæder eller andet ekstraudstyr, når du foretager en reservation. Vi vil give derefter dig et overslag over udgifterne. De nøjagtige omkostninger baseret på dit valg af ekstraudstyr vil blive beregnet ved afhentningsstedet og skal betales med kreditkort. Hvordan betaler jeg for ekstraudstyr? Omkostningerne af ekstraudstyr på forespørgsel er ikke inkluderet i prisen og skal altid betales på stedet med kreditkort. Når du foretager din reservation, vil vi give dig et overslag over de forventede omkostninger for dine ekstraudstyr. Det nøjagtige beløb vil blive beregnet på afhentningsstedet, hvor de vil debitere dit kreditkort. Pålægges der yderligere gebyr for tilvalg af ekstraudstyr? I reglen er alle vores priser inklusiv alt. I tilfælde af yderligere omkostninger vil vores reservationsafdeling informere dig på forhånd. Hvis du ikke er enig i vores beregning, kan du altid annullere din booking uden omkostninger (dog minimum 48 timer før afhentningstidspunktet).

Forsikringer

Hvad dækker bilskadeforsikring/Collision Damage Waiver og tyveriforsikring/Theft Protection? Kasko- og tyveriforsikring (CDW og TP) fritager dig for samtlige udgifter opstået i forbindelse med skader på bilen eller tyveri. I de fleste tilfælde skal du betale din andel af selvrisikoen. De fleste biludlejningsfirmaer tilbyder en tillægsforsikring lokalt på udlejningsstedet. Denne forsikring har til formål at sænke størrelsen på føromtalte selvrisiko.

Vi tilbyder specialforsikringer for bestemte lande. Med disse vil du i tilfælde af skader på bilen eller tyveri få erstattet den selvrisiko, som den lokale biludlejer i første omgang opkræver af dig. Dette forudsætter dog, at du senere sender os både politirapporten og skadesrapporten.

Kaskoforsikringen (CDW) dækker hverken skader på dæk, glas, spejle, undervogn, tag, inventar eller nøgler.

Tyveriforsikringen (TP) gælder ikke for værdigenstande, som du efterlader i bilen. Denne form for tyveri kan derimod dækkes ved at tegne en rejseforsikring. Vi anbefaler, at du aldrig lader dine værdigenstande ligge frit fremme i bilen, men i stedet tager dem med dig eller alternativt lægger dem i bagagerummet. I modsat fald dækker rejseforsikringen muligvis ikke.
Hvad dækker ansvarsforsikring/Third Party Insurance? Ansvarsforsikringen dækker skader på andre personer eller materiel forårsaget af forsikringstageren under kørsel af lejebilen. Forsikringen dækker dog ikke føreren eller passagerer i lejebilen. Dækningen varierer fra land til land eller i USA fra stat til stat. Dækningen på en ansvarsforsikring er i reglen mere end tilstrækkelig inden for EU samt i mange andre lande. I lande, hvor dækningen kan vise sig at være utilstrækkelig, tilbyder udlejningsselskabet en ekstra forsikring med en højere dækning, såsom EP=Extended Protection (udvidet ansvarsforsikring), ALI=Additional Liability Insurance (ekstra ansvarsforsikring), LIS=Liability Insurance Supplement (supplement til ansvarsforsikring). Hvilke andre forsikringsprodukter er relevante ved billeje? Personlig ulykkesforsikring/Personal Accident Insurance (PAI) og personlig ejendele forsikring/Personal Effects Coverage PEC (Personlig ejendele forsikring) Personal Accident Insurance (Personlig ulykkesforsikring) og Personal Effects Coverage kan tegnes lokalt eller ved hjælp af en rejseforsikring som valgfri ekstra forsikringer. Disse forsikringstyper er således ikke medregnet i EasyTerras pris.

Forsikringer gennem kreditkort. Da forsikringerne og deres dækningsgrad kan variere alt efter kreditkortselskab, anbefaler vi at du kontakter den pågældende virksomhed. Tjek eventuelt om dækningen kun gælder, hvis transaktionen eller depositummet bliver fratrukket det specifikke kreditkort.
Hvad betyder "tilbagebetaling af selvrisiko"? Selvom du i første omgang selv hæfter for skader på bilen i lejeperioden og derfor skal betale selvrisiko til den lokale udlejer, får du senere beløbet tilbage fra os. Dermed har du reelt ikke nogen selvrisiko, og du vil ikke komme til at dække skaderne i tilfælde af en ulykke.

Dette forudsætter dog, at du i tilfælde af en ulykke fremsender de nødvendige papirer til os (kvittering for udgifterne, politirapport, skadesrapport osv.).
Hvilke forsikringer gælder for min lejebil? Priserne inkluderer i de fleste tilfælde ansvarsforsikring og brandforsikring. De fleste gange er bilskadeforsikring/Collision Damage Waiver (CDW) og tyveriforsikring/Theft Protection (TP) også inkluderet i vores priser.