FAQs efter kategori

Min booking/reservation

Hvornår bliver min reservation bekræftet?
Din booking vil blive bekræftet inden for 48 timer. Hvis du ikke modtager en bekræftelse, skal du tjekke om dit spamfilter har registreret bekræftelsesmailen som uønsket.
Jeg har ikke modtaget en bekræftelse. Hvad skal jeg gøre?
Kontakt os venligst, hvis du ikke har modtaget din bekræftelse. Sørg for at tjekke dit spamfilter for at se, om bekræftelsesmailen er blevet markeret som uønsket.
Hvordan kan jeg ændre eller annullere min reservation?
Du kan kontakte os via denne kontaktformular. Hvis ændring eller annullering er med kort varsel (inden for 48 timer), beder vi dig at kontakte os på telefon.
Er der gebyr, når jeg annullerer eller ændrer min reservation?
Der opkræves ingen administrationsgebyrer i tilfælde af eventuelle ændringer eller aflysninger før begyndelsen af lejemålet. Du vil altid få refusion, når du annullerer din reservation før begyndelsen af lejemålet. Afbestilling er uden omkostninger og kun op til 48 timer før afhentning. Vi tager os af alle ændringer og aflysninger, ikke biludlejningsfirmaet. Andre ændringer, såsom lejeperioden vil naturligvis påvirke prisen på din reservation.
Må jeg foretage en reservation for en anden?
Det er muligt at booke en lejebil til en anden person og betale for dette med dit eget kreditkort. Vær opmærksom på, at den person, der henter lejebilen skal fremvise hans/hendes eget kreditkort. Dette kreditkort skal bruges til depositum for at modtage lejebilen.
Kan jeg anvende andre betalingsmuligheder?
Du kan kun betale med kreditkort. Når du afhenter din bil skal du være i stand til at fremvise et kreditkort for at betale depositummet. Der tages ikke imod kontanter. Et kreditkort tilhørende en anden person er ikke tilladt.
Jeg har udfyldt en forkert e-mail adresse under min reservation. Hvad skal jeg gøre?
Du kan kontakte os gennem denne kontaktformular eller via vores telefonnummer. Sørg venligst for at oplyse dit vouchernummer.

Afhentning, brug og aflevering af min lejebil

Hvad skal jeg have med for at afhente min lejebil?
Du skal altid aflevere din reservationsvoucher, når du afhenter din lejebil. Disse vouchers indeholder specifikke informationer om lejebilen, som er reserveret af dig samt pris og andre oplysninger. Efter reservationen vil du modtage din reservationsvoucher via e-mail. Der skal underskrives en lejeaftale på stedet, når du afhenter din lejebil.

Udover voucheren, skal du også medbringe dit pas, kørekort og kreditkort. Når dit kørekort kan ikke læses af udlejningsfirmaet (for eksempel kinesisk), så vil du også have brug for et internationalt kørekort som er en oversættelse af dit kørekort. Kun dit originale pas og kørekort er gyldige, så medbring venligst ikke nogen fotokopier.
Kan jeg krydse grænsen til et andet land med min lejebil?
I mange tilfælde er det ikke et problem. Nogle gange er det ikke tilladt. Oplys venligst de lande, du ønsker at rejse til, når du booker din lejebil. Bookingen vil blive tjekket for at se, i hvilke lande det er tilladt. Nogle gange er der behov for at skaffe særlige dokumenter for at køre over grænser. Kontakt os venligst på telefon, hvis du har spørgsmål inden du foretager en reservation.
Kan du garantere, at jeg vil få udleveret den valgte bilmodel?
Hvis den valgte bilmodel er ikke tilgængelig, vil du modtage en tilsvarende model. Vi garanterer bilkategorien, men vi kan ikke altid garantere bilmærke og/eller bilmodel.
Kan lejebilen blive afleveret et andet sted, for eksempel på mit hotel?
I nogle tilfælde er det muligt at aflevere din lejebil et andet sted efter dit valg i stedet for afhentningsstedet, som fremgår af din reservation. Nogle gange pålægges et ekstra gebyr. Kontakt os venligst for mere information.
Hvor stort et depositum betaler jeg, når jeg afhenter min lejebil?
Depositummet afhænger af reglerne for din booking og biludlejningsfirmaet. Det mindste depositum består af din selvrisiko, brændstof, moms og eventuelle ekstraudstyr (GPS, bilsæder, osv.). Det nøjagtige beløb af dit depositum vil blive beregnet ved dit afhentningssted og skal betales med kreditkort.
Kan jeg afhente eller aflevere min lejebil tidligt om morgenen eller sent om aftenen?
Aflevering af bilen uden for åbningstiden er normalt ikke et problem. De fleste biludlejningsfirmaer har en særlig nøgleboks for at smide dine nøgler. Der skal sendes en særlig anmodning til biludlejningsfirmaet for at afhente din bil uden for åbningstiden. Nogle gange pålægges et ekstra gebyr.
Kan jeg aflevere min lejebil på en tidligere dato end angivet på min reservation?
Du kan aflevere din lejebil tidligere end angivet i din reservation. Men vi kan ikke refundere dig for de ubrugte dage.
Hvor finder jeg de nøjagtige afhentnings- og afleveringssteder?
Informationen står på din reservation og på voucheren, som du vil modtage fra os. Med hensyn til udlejningsfirmaer i lufthavnen, og som ikke er let at finde frem til, står, nogle gange, yderligere oplysninger på voucheren.
Hvor meget koster et envejsgebyr?
Envejsgebyret kan variere fra sted til sted og fra udlejningsfirmaet til udlejningsfirmaet. Summen vil blive vist på reservationsformularen, når du vælger en bil fra listen.
Er mit udenlandske kørekort gyldigt for at booke en lejebil?
Når dit kørekort kan ikke læses af udlejningsfirmaet (for eksempel kinesisk), skal du også medbringe et internationalt kørekort. Dette internationalt kørekort er en oversættelse af dit eget kørekort.

Yderligere valg og muligheder

Kan jeg leje et GPS navigationssystem med min lejebil?
Det er ofte muligt at leje et GPS-navigationssystem. Angiv venligst dine ønskede valg, hvoriblandt et GPS-navigationssystem, når du foretager en reservation. Vi vil give dig et overslag over udgifterne. De nøjagtige omkostninger, som er baseret på de ekstra valg, beregnes ved afhentningsstedet og skal betales med kreditkort.
Pålægges der yderligere gebyr?
I virkeligheden er alle vores priser alt inklusive. I tilfælde af yderligere omkostninger vil vores reservationsafdeling informere dig på forhånd. Hvis du ikke er enige, kan du altid annullere din booking uden omkostninger (min. 48 timer før begyndelsen af lejeperioden).
Hvad er omkostningerne for en ekstra chauffør?
Priserne for en ekstra chauffør varierer fra sted til sted. I nogle tilfælde er det gratis. I andre tilfælde vil du blive opkrævet et par euro per dag.
Kan jeg leje en autostol til min baby/barn med min lejebil?
Det er ofte muligt at leje en autostol til din baby eller dit barn. Angiv venligst dine ønskede valg, hvoriblandt en autostol, når du foretager en reservation. Vi vil give dig et overslag over udgifterne. De nøjagtige omkostninger, som er baseret på de ekstra valgmuligheder, beregnes ved afhentningsstedet og skal betales med kreditkort.
Kan jeg leje vinterdæk, skiholder eller snekæder med min lejebil?
I nogle tilfælde er det muligt. Angiv venligst dine ønskede valg, hvoriblandt vinterdæk, skiholder eller snekæder, når du foretager en reservation. Vi vil give dig et overslag over udgifterne. De nøjagtige omkostninger, som er baseret på de ekstra valg, beregnes ved afhentningsstedet og skal betales med kreditkort.
Hvordan betaler jeg for ekstraudstyr?
Omkostningerne af ekstraudstyr på forespørgsel er ikke inkluderet i prisen og skal altid betales på stedet med kreditkort. Når du foretager din reservation, vil vi give dig et overslag over de forventede omkostninger for dine ekstraudstyr. Det nøjagtige beløb vil blive beregnet på afhentningsstedet, hvor de vil debitere dit kreditkort.

Forsikringer

Hvilke forsikringer gælder for min lejebil?
Priserne inkluderer i de fleste tilfælde ansvarsforsikring og brandforsikring. De fleste gange er Collision Damage Waiver (CDW) (Bilskadeforsikringen) og Theft Protection (TP) (Tyveriforsikringen) også inkluderet i vores priser.
Hvad tilbyder Collision Damage Waiver (Bilskadeforsikring) og Theft Protection (Tyveriforsikring)?
Collision Damage Waiver (CDW) (Bilskadeforsikringen) og Theft Protection (TP) (Tyveriforsikringen) dækker dig mod økonomisk ansvar for din lejebil i tilfælde af skader eller tyveri. I de fleste tilfælde har du stadig en selvrisiko. De fleste biludlejningsfirmaer tilbyder en forsikring for at reducere denne til nul.

For visse lande tilbyder vi specifikke produkter, hvor vi efterfølgende vil refundere selvrisikobeløbet i tilfælde af skade eller tyveri. Den eneste betingelse er, at du skaffer os politirapporten og skaderapporten.

Collision Damage Waiver (CDW) (Bilskadeforsikringen) dækker aldrig skader på dæk, vinduer, spejle, undervogn og tag, interiør og nøglen til lejebilen.

Theft Protection (TP) (Tyveriforsikringen) dækker ikke dine personlige ejendele, der er efterladt i lejebilen. Din rejseforsikring kan kompensere dig for denne type tyveri. Lad aldrig dine ejendele være synlige. Tag dem med dig eller lad dem inde i bagagerummet, ellers vil det ikke blive dækket af din rejseforsikring.
Hvad betyder Third Party Insurance (ansvarsforsikring)?
Denne forsikring dækker materielle og fysiske skader på andre (alle andre end dem, der kører i lejebilen, ikke chaufføren, ikke passagererne). Dækningen varierer fra land til land eller fra stat til stat (USA). Dækningen er mere end tilstrækkelig inden for EU og mange andre lande. I lande, hvor dækningen kan vise sig at være utilstrækkelig, tilbyder udlejningsselskabet en ekstra forsikring med en højere dækning, såsom EP=Extended Protection (Udvidet), ALI=Additional Liability Insurance (Ekstra ansvarsforsikring), LIS=Liability Insurance Supplement (Supplement til ansvarsforsikring).
Hvilke andre forsikringsprodukter er der?
Personal Accident Insurance (PAI) (Personlig ulykkesforsikring) og Personal Effects Coverage PEC (Personlig ejendele forsikring) Personal Accident Insurance (Personlig ulykkesforsikring) og Personal Effects Coverage (Personlig ejendele forsikring) kan tegnes (valgfrit og ikke iberegnet) lokalt eller ved hjælp af en rejseforsikring.

Kreditkort: Forsikringer og Dækning På grund af det faktum, at forsikringerne og dækningerne kan variere alt efter kreditkortselskab, beder vi dig til at kontakte den pågældende virksomhed. Du kan også spørge, om dækningen kun gælder, hvis transaktionen eller depositummet bliver fratrukket det specifikke kreditkort.
Hvad betyder refundering af selvrisiko?
Først betaler du selvrisikobeløbet til udlejningsselskabet i tilfælde af skader. Bagefter vil vi refundere dig. Kort sagt, du behøver ikke at løbe nogen risiko, og hvis du har nogen skader vil det ikke koste dig noget.

Den eneste betingelse er, at du sender os de nødvendige dokumenter i tilfælde af eventuelle skader: Bevis for det indbetalte beløb, politirapport, skadesrapport, osv..

Har du et spørgsmål?

Hvis dit spørgsmål og/eller svar er ikke listet her, så kontakt os venligst og vi vil gøre vores yderste for at hjælpe dig hurtigst muligt.