Gratis telefonnummer:
80 82 03 01
Autohuur Car rental Mietwagen Autohuur Biluthyrning Location de voitures Alquiler de coches Autonoleggio Billeje Bilutleie Autovuokraamo Aluguer de carros Wypożyczalnia samochodów Autovermietung Mietauto

Hvordan kan jeg betale min udlejningsbil?

Du kan udelukkende betale med kreditkort. Du viser dit kreditkort med dit billede på, når bilen afhentes.

Hvor hurtigt kan jeg få en bekræftelse på min reservation?

De fleste reservationer bekræftes inden 24 timer. Hvis du ikke har fået en bekræftelse endnu, tjek venligst din e-mail spamfilter inden du kontakter os.

Hvad koster det at annullere eller ændre en reservation?

Afbestilling eller ændringer af reservationer er gratis inden 48 timer før udlejningsstart. Du vil få fuld refusion. Ingen tilbagebetaling vil blive givet for afbestillinger foretaget med mindre end 48 timer før afgang eller efter udlejningsstart. I tilfælde af en officiel "Force majeure" (uden for vores kontrol) indkræver vi kun 30 euro i administrationsgebyr. Når du ændrer på en reservation, anvendes de gældende satser.

Hvad behøver jeg for at afhente min udlejningsbil?

Din voucher, som bekræfter reservationen, skal altid medbringes. Denne voucher indeholder detaljeret information om den bil, som du har reserveret, samt dens pris og andre informationer. Hvis du bestiller din bil pr. telefon, vil din voucher blive sendt til dig pr. e-mail eller fax. Du skal underskrive en lejeaftale på afhentningsstedet.

Ud over voucheren skal du medbringe dit pas (eller gyldigt identitetskort), kørekort og kreditkort. Hvis dit kørekort er trykt i et sprog som de lokale kontorer ikke kan læse (fx kinesisk), skal du også medbringe et internationalt kørekort. Kopier af de nævnte dokumenter bliver ikke accepteret, du skal medbringe de originale dokumenter.

Hvilken slags forsikring kan jeg få til udlejningsbilen?

Alle vores priser inkluderer ansvarsforsikring for ansvar over for tredjemand, og brandforsikring. Kaskoforsikring (Collision Damage Waiver) er inkluderet i alle vores 'inklusive'-priser. 'Inklusive'-priser inkluderer også tyveriforsikring i de fleste tilfælde.

Kaskoforsikring (Collision Damage Waiver) og tyveriforsikring fritager kunden for fuldt økonomisk ansvar for bilen i tilfælde af en ulykke eller tyveri. I de fleste tilfælde har kunden dog stadig en slags selvrisiko i denne kasko- og tyveriforsikring. De fleste leverandører af udlejningsbiler vil tilbyde en forsikring på stedet, hvilket kan reducere selvrisikoen i kasko- og tyveriforsikringen, hvis kunden ønsker det.

Med undtagelse af Italien er kaskoforsikringen (CDW) valgfri og kunden har altid ret til at sige nej til den. Hvis du ikke ønsker at tegne kaskoforsikringen (CDW) på afhentningstidspunktet, bemærk venligst at du skal skrive dine initialer i feltet 'Decline CDW' (siger nej til CDW) i lejeaftalen. Hvis du siger nej til CDW, fordi du vil bruge den dækning som dit kreditkort eller personlig forsikring giver, venligst tag følgende punkter i betragtning:

Kreditkort med dækning:

Nogle kreditkort giver dækning ved bestemte biltyper. Med undtagelse af de fleste kort:

  • Køretøjer med en værdi på mere end USD 50.000 (Mercedes-Benz 320, BMW 730, osv.)
  • Eksotiske biler eller antikke biler (over 20 år gamle, eller ikke produceret i de seneste 10 år).
  • Terrænbiler (off-road) eller 4x4 køretøjer, motorcykler, lastbiler, varevogne, store varevogne og autocampere

Andre punkter når det gælder dækning som kreditkort giver:

  • Dækning er begrænset til udlejninger under 30 dage.
  • Nogle kreditkort yder ikke dækning for biludlejning i Irland, Israel, Italien, New Zealand, Australien og rejser ind i Østeuropa.
  • For at udvide dækningen, skal navnene på de ekstra førere opføres på en liste i den europæiske lejeaftale.
  • De fleste kreditkortselskaber vil henvende sig til kundens personlige forsikring, før de beslutter at foretage en tilbagebetaling af selvrisikoen. Dette kan have følger for kundens personlige skadefrie år og præmie.
  • De fleste kreditkortselskaber kræver, at kunden direkte betaler regningen for reparationen, og har fastsat en bestemt periode for fremlæggelse af dokumentation.
  • De fleste kreditkort dækker ikke udlejninger hvis kortet er udstedt uden for USA.

Personlig bilforsikring - dækning

  • Dækningen kan være begrænset til værdien af den bil du ejer, og ikke den du lejer.
  • Nogle policer dækker ikke en udlejningsbil, medmindre udlejningsbilen bruges fordi kundens egen bil kræver reparation.
  • Forsikringspræmien kan øges som følge af forsikringskravet. Kunden kan placeres i en højere risikogruppe og det kan danne grundlag for at hæve forsikringsaftalen.
  • De fleste policer dækker ikke skade eller tyveri af personlige ejendele, ansvar over for tredjemand eller udgifter til læge og behandling på et hospital.

Det er kundens ansvar at kontrollere dækningens omfang hos kreditkortselskabet eller forsikringsselskabet.

Kan jeg tage udlejningsbilen med til et andet land end afhentningslandet?

I nogle tilfælde kan du, i andre kan du ikke. Du kan anmode om et tilbud eller foretage en reservation gennem vores hjemmesiden, hvorefter reservationsafdelingen vil kontakte dig og give oplysninger om mulighederne. Hvis du ikke ønsker at fortsætte anmodningen om tilbuddet eller bestillingen, kan du annullere den til enhver tid.

Kan jeg foretage en reservation for en anden person?

Alle kan bestille for en anden person gennem vores hjemmeside, og betale beløbet med dit kreditkort. Men den person der kommer til afhentningsstedet, skal fremvise et kreditkort med hans/hendes eget navn, for at kunne tage bilen med.

Er det muligt at leje et GPS-navigeringssystem til udlejningsbilen?

I nogle tilfælde er det muligt at leje et GPS-navigeringssystem til din udlejningsbil. Du skal udfylde denne valgmulighed i anmodningen om tilbuddet. Vores reservationsafdeling vil kontakte og informere dig om de tilgængelige muligheder. Det er muligt, at der er nogle ekstra omkostninger, som skal betales på stedet.

Er der nogen ekstra omkostninger?

Vores priser er ’alt inklusive’, så der skulle ikke være nogen ekstra omkostninger. Hvis der er ekstra omkostninger, vores reservationsafdelingen vil informere dig forud for afhentningen. Hvis du ikke er enig i disse ekstra omkostninger, kan du annullere din reservation til enhver tid.

Jeg har et udenlandsk kørekort, kan jeg gøre brug af jeres services?

Ja, du kan gøre brug af vores services, også hvis du har et udenlandsk kørekort. Sørg for at medbringe et internationalt kørekort (oversættelse) hvis det lokale kontor ikke kan læse dit kørekort (fx hvis kørekortet er trykt på kinesisk).

Hvad koster det, hvis vi vil have en ekstra fører?

Prisen for en ekstra fører varierer pr. sted. I nogle tilfælde er det gratis, i andre tilfælde beregnes der et par euro pr. dag. Angiv venligst i din anmodning eller reservation online, om du ønsker en ekstra fører. Vores reservationsafdeling vil informere dig om udgifterne forud for afhentningen. Hvis du ikke er enig i disse ekstra omkostninger, kan du gratis annullere din reservation til enhver tid

Kan jeg være sikker på at den valgte bil er ledig?

Hvis den bil, som du valgte i din reservation, ikke er ledige på tidspunktet for afhentningen, vil du få en sammenlignelig model. Vi garanterer altid for kategorien, men ikke for mærket eller modellen.

Hvor stort er ’envejs’ gebyret?

’Envejs’ gebyret varierer pr. sted. Efter du har foretaget en reservation eller anmodning om et tilbud, vores reservationsafdeling vil informere dig om omkostningerne forud for afhentningen Hvis du ikke er enig i disse ekstra omkostninger, kan du gratis annullere din reservation til enhver tid

Kan bilen leveres til det sted, hvor jeg opholder mig, fx det hotel, som jeg bor i?

I nogle tilfælde er det muligt at få din bil leveret. Somme tider kan det medføre ekstra omkostninger. Kontakt os venligst, hvis du vil få din bil leveret et bestemt sted.

Hvad med højprofil dæk, ski racks og snekæder?

Højprofil dæk, ski racks og snekæder skal der altid anmodes om, og de er således ikke inkluderet i prisen. Du skal betale for det ekstraudstyr på stedet, når du afhenter din bil. I nogle tilfælde er højprofil dæk og snekæder obligatoriske.

Hvordan betaler jeg ekstraudstyr?

Det ekstraudstyr, som ikke er inkluderet i prisen, skal betales på stedet, når du afhenter bilen. Disse omkostninger inkluderes ikke i voucheren.